خانه / Instagram / ۴ نکته برای تعامل با محتوای اینستاگرام

۴ نکته برای تعامل با محتوای اینستاگرام

به عنوان یک بازاریاب ممکن است متوجه شده باشید که تبلیغات سنتی کم اثر شده­اند. 70 درصد کاربران، تبلیغات تلفن همراه را دوست ندارند. اکنون شما  چه کاری می‌توانید برای رساندن مؤثر محصولات خود به مخاطبین انجام دهید؟

Instagram  یک پاسخ خوب است. این جمعیت بیشتر از یک میلیارد نفر رشد کرده است­، (تا جولای 2018 دویست میلیون نفر افزایش داشته است). طبق گزارش سایت رسانه‌های اجتماعی امروز، ارجاع از اینستاگرام ” طولانی‌ترین زمان را در سایت‌های تجارت الکترونیک با مدت متوسط ۱۹۲ ثانیه که تقریباً دو برابر فیس بوک و سه برابر Pinterest است، سپری می‌کند.

کدام نوع از محتوای اینستاگرام به بهترین شکل کار می‌کند؟  این فرصت‌ها را در نظر بگیرید و از آن‌ها الهام بگیرید.

نکته: اولین قدم در یک استراتژی موفق اینستاگرام این است که اعضای مخاطبین خود را بشناسید تا بتوانید محتوای مرتبط را برای آن‌ها ایجاد کنید.

 

۱ محتوای تولید شده توسط کاربر را نفوذ پذیرکنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدن به حداکثر دسترسی و تعامل، ایجاد محتوای است که بینندگان شما را تشویق می‌کند تا پست‌های ایجاد شده توسط خود را با محصول یا پیام شما ایجاد کنند.

یک مثال موفق از این روش، برنامه اینستاگرام است که توسط Australia-based beauty در استرالیا برای ترویج پاکسازی  بدن بوسیله مواد طبیعی توسط Frank Body انجام شد. این گروه یک تیم تاثیرگذار از کسانی را استخدام کردند که مخاطبان زیادی داشتند تا این محصول را به شیوه‌های ابتکاری به نمایش بگذارند. هر پست شامل “#Let’sBeFrank” یا  “#TheFrankEffect.” بود. کاربران را  برای پست کردن تصاویر و محتوای خود با  استفاده از این hashtags  تشویق می‌کرد.

Penjen_frank-body-coffee-scrub

نتیجه این بود که بیش از ۲۵۰۰۰ تصویر گرفته شده  توسط کاربر برای اینستاگرام و ۳۵۰،۰۰۰ دنبال کننده  در ۱۲ ماه از سال داشته است.

 

۲ یک مسابقه ایجاد کنید

اجرای یک مسابقه برای به دست آوردن برخی از محصولات، همیشه مورد توجه و جلب نظر کاربران می­شود. این کار زمانی که شما محتوای تولید شده توسط کاربر را در این مسابقه وارد می­کنید، بسیار قدرتمندتر می­شود. از یک هشتک استفاده کنید تا پیغام خود را بفرستید و توجه بیننده را به حد کافی جلب و او را قانع کند.

 

فروشگاه Body Shop  یک هشتک بسیار جذاب به نام #HealthyMoment  را ایجاد کرد تا محصولات جدید چای سبز Fuji را ترویج کند. این سازمان مردم را بر آن داشت تا محتوای “healthy moments” (لحظات سالم) خود را در طول روز به تصویر بکشند و در مسابقه شرکت کنند.

Penjen_the-body-shop-healthymoment-giveaway

نتیجه این برند این بود که از بیش از ۵۰،۰۰۰ نفر را ” لایک” دریافت کرده و شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی در معاملاتش ‌باشد. از طریق این روش به 225000 نفر رسید.

 

مطلب مرتبط: ۴ ویژگی که باید در بازاریابی Instagram استفاده کنید

 

۳برنامه کاربردی محصول خود را نشان دهید

برای ایجاد محتوای شراکتی در اینستاگرام، به کاربران نشان دهید چگونه از محصولات شما در زندگی خود استفاده کنند. مصرف­کنندگان محصولاتی را که به علایقشان نزدیک‌تر است را دوست دارند و تا حد امکان از آن‌ها استفاده می­کنند.

در صنعت مد رایج است که خرده‌فروشان یک مورد پوشاک را در چارچوب یک لباس، یک ظاهر خاص، و یا ترکیب با یکدیگر قابل‌توجه نشان می‌دهند. یک نمونه ASOS  است که لباس‌های مناسب فصلی را در اینستاگرام دارد. در این تصویر، ASOS  یک لباس فرم مدرسه را با استفاده از برچسب #OOTD  نشان می‌دهد.

Penjen_asos-instagram-ootd

نتیجه این بود که  ASOS بیش از ۳۲،۲۰۰ ” لایک” و ” ۲۴۸” دنبال کننده را برای این پست دریافت کردند.

 

یک مثال خوب تاثیرگذار این است که کاربران تصاویر متعددی از چندین محصول را در یک سناریو ارائه می‌دهند. او در اینجا، کیف­هایی مناسب پسرها و خطرها و عینک آفتابی از Ray-Ban را به نمایش می‌گذارد. پست وی بیش از ۷۰۰ ” لایک ” دریافت کرده است.

 

Penjen_grey-acuna-influencer-posts

 

غذا یک موضوع محبوب در اینستاگرام است. و اگر محصولات شما با مواد غذایی مرتبط باشند، تهیه غذا و ارسال دستورالعمل‌ها را در نظر بگیرید. و با ساختن یک پوستر از محصولات خود آن را به نمایش بگذارید.

 

یک مثال خوب از طرف daisybeet که برند ماست طبیعی (Siggi) را ترویج داد.  او یک صبحانه خوش‌مزه از گریپ‌فروت خوش‌مزه، بلوبری، جو و یک خوشه از غذاهای سالم دیگر را کنار هم گذاشت.

Penjen_daisybeet-siggis-yogurt

نتیجه این پست او ۲،۹۶۵ ” لایک” دریافت کرد و  Siggi  به مخاطبان جدیدی رسید که دسترسی به آن را نداشتند.

 

۴یک داستان بگویید

ایجاد یک داستان با محصول خود که مصرف‌کنندگان را به خود جذب ‌کند و یک دلیل قانع‌کننده برای آن‌ها ایجاد کند تا روی آدرس سایت شما کلیک کرده و شروع به خرید کنند.

این استراتژی برای هر نوع محصول کار می‌کند.

برای مثال، charitywater: با استفاده از داستان، برای توصیف جوامعی که از آب پاک آن­ها در سراسر جهان استفاده می‌کند. این نمایش اینستاگرام جامعه‌ای را در مالاوی که در حال حاضر دارای آب تمیز به دلیل استفاده از پروژه غیرانتفاعی است را نشان می‌دهد.

Penjen_charity-water-instagram

 

باز بودن و گفتن داستان برند شما یک راه خوب برای ساختن جامعه آنلاین شماست. ارسال تصاویری که منعکس‌کننده کارهای پشت صحنه شماست، ارزش‌های خود را نشان می‌دهد. مهم‌تر از همه، این یک راه برای مصرف‌کنندگان است که درک بهتری از شرکت شما و ارتباط با محصول شما داشته باشند.

Apolis یک برند سبک زندگی اجتماعی است که محصولاتی را از مواد طبیعی تولید می‌کند و به جوامع بومی در سراسر جهان باز می‌گرداند. همیشه در Instagram یک تصویری از تیم اجرایی را در مورد ابتکار بعدی خود می‌نویسد. توجه داشته باشید که از متن استفاده می‌کند تا بیننده بتواند با دیگر اعضای آن ارتباط برقرار کند.

Penjen_apolis-instagram

گریس و توری، یک خرده‌فروش لباس که در ABC’s Shark Tank ظاهر شدند بیش از 66000 دنبال کننده در Instagram ساخته‌اند.

چگونه نام تجاری این همه مشتاق را جذب می‌کند؟ راز این است که هر پست داستان را می‌گوید. آن‌ها به‌جای مانکن‌ها از مدل‌ها و افراد دیگر استفاده می‌کنند که داستان‌هایی در مورد خانواده‌هایشان دارند و بینندگان را به پشت صحنه می­برند.

اگر داستان مرتبط با محصولات خود را بگویید، کاربران تجربه مثبتی قبل از اینکه سایت شما را ببیند را دریافت می­کنند.

Penjen_grace-and-lace-instagram

خلاصه

Instagram فرصتی عالی برای ایجاد نام تجاری شما است. اگر شما از آن استفاده کنید:

  • قدرت نفوذ محتوای تولید شده توسط کاربر.
  • ایجاد یک مسابقه.
  • کاربرد محصول خود را با یک دستور آشپزی یا ترکیب‌بندی با محصولات دیگر درست کنید.
  • داستان خود را بگویید.

هر یک از این استراتژی‌ها یک راه قدرتمند برای حداکثر فروش محصولات شما و تعامل در اینستاگرام است.

خود را محدود به یک نوع پست یا یک نوع محتوا نکنید. سعی کنید موارد مختلف را ببینید و بررسی کنید چه کاری برای مخاطبان و برند شما مفید است و تجربه کنید.

 

آیا شما سؤالی برای بازاریابی یا راهنمایی در Instagram برای اضافه کردن دارید؟ لطفاً آن‌ها را در نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید