خانه / کسب و کار / ۸ ایده کسب و کار با تقریباً هیچ هزینه ای برای شروع

۸ ایده کسب و کار با تقریباً هیچ هزینه ای برای شروع


Warning: Undefined array key "tie_hide_meta" in /home/penjen/domains/penjen.com/public_html/wp-content/themes/sahifa/sahifa/framework/parts/meta-post.php on line 3

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/penjen/domains/penjen.com/public_html/wp-content/themes/sahifa/sahifa/framework/parts/meta-post.php on line 3

شروع یک کسب و کار تقریباً یک اقدام مالی محسوب می شود. چیزهای زیادی را باید در نظر بگیرید، و کمبود پول می تواند عامل بازدارنده ای برای کارآفرینان به حساب بیاید.  در این مقاله می خواهیم چند ایده کسب و کار کم هزینه را معرفی کنیم تا افرادی که رؤیاهای بزرگی دارند اما جیبشان پر پول نیست نیز بتوانند علاقه شان را به کارآفرینی دنبال کنند.

 

1- تولید محتوا

penjen-content-writing

شبکه های اجتماعی و چرخه  اخبار ۲۴ ساعته در این شبکه ها منتشر می شود، سیل  موقعیت هایی  مناسب برای افراد حرفه ای،  مانند:  نویسندگان و طراحان گرافیکی پدید آورده است تا آنها بتوانند از استعدادهایشان به منظور ایجاد محتوایی  با کیفیت و قابل اشتراک گذاری استفاده کنند. به لطف  افزایش کارهای نیمه وقت،  قراردادی و آزادکاری،  به راحتی می توانید خود را به عنوان متخصصی  آزادکار (فریلنس)  بازار معرفی کنید.

 

2- برنامه ریزی همایش

 

اگر فرد بسیار مناسب منظم جزئی نگر هستید که از نظم و ترتیب و ترتیب بخشیدن به امور لذت می برید، شخصیت مناسبی برای شروع به کار در زمینه برنامه ریزی همایش ها و رویدادها دارید. با این شغل می توانید مجالس عروسی، تولدها و دور همی ها را برنامه ریزی کرده و کار میزبان را راحت کنید. برای کسب تجربه می توانید چند مهمانی سوری برگزار کنید تا با ریزه کاری های این شغل آشنا شوید. این کار همچنین باعث می شود دایرکتوری قدرتمندی از فروشندگان لوازم مورد نیاز به دست آورید تا بتوانید مراسم ها را به شکلی رؤیایی برگزار کنید.

 

3- خدمات خانگی

 

والدین امروزی هم مشغله کاری شان  را دارند و هم می‌خواهند  فرزندانشان را در دوره‌های آموزشی مختلفی ثبت نام کنند . به همین دلیل  بیشتر والدین شاغل زمان کمی  برای رسیدگی به خریدهای  مورد نیاز منزل ، ارسال بسته های پستی یا دیگر مشغله های زندگی دارند. آنها می توانند این مسائل را به شخصی مناسب و با انگیزه بسپارند و وقت بیشتری برای انجام کارهای مهم تر زندگی پیدا کنند. زمانی که می خواستید تعرفه کارهایتان را مشخص کنید،  حواستان به هزینه و زمان رفت و آمد هم باشد. می توانید تعرفه انجام این کارها را به صورت ساعتی یا بر اساس کار موردنظر محاسبه کنید.

 

4- آموزش موسیقی

penjen-music education

کسانی که در زمینه موسیقی استعداد دارند، می توانند به دوستداران این هنر آموزش دهند و منبع درآمدی عالی برای خود به وجود آورند . هنرآموزان می توانند با سازشان به منزل شما بیایند و دوره‌ی آموزشی را طی کنند؛  مگر آنکه ساز موردنظر شما پیانو باشد.  دفترچه های نت مختلفی در ژانرهای مختلف داشته باشید تا بتوانید به هر  هنرآموز بسته به علایقش آموزش دهید.

 

5- مشاوره  در زمینه ی شبکه های اجتماعی

 

شرکت های بزرگ معمولاً یک آژانس تبلیغاتی یا کارمندی تمام وقت را مسئول رسیدگی به شبکه های اجتماعی خود می کنند؛  اما شرکت های کوچک معمولاً مجبورند خودشان به بخش بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی شان رسیدگی کنند.  مالکان کسب و کار،  با حجم بالای مشغله هایی که دارند،  نمی‌توانند استراتژی درستی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی داشته باشند.  شما به عنوان یک مشاور می توانید به آنها بهترین روش های استفاده از شبکه های اجتماعی و زمان بندی مناسب برای ارسال محتوا را بیاموزید.  هرچه تعداد فالوئر آنها افزایش پیدا کند،  کسب و کار شما نیز رونق می‌گیرد.

 

6- دوره های آموزشی آنلاین یا تدریس خصوصی

 

به چه چیزی علاقه دارید؟  یوگا؟  شیرینی پزی؟  طراحی وب؟  اگر حرفه یا  هنری را بلدید،  می توانید با ارائه کلاس های مجازی به دیگران نیز آموزش دهید.  بسته های آموزشی متنی تهیه کنید و در اختیار دیگران قرار دهید؛  یا می توانید به صورت آنلاین و از طریق برنامه هایی مانند اسکایپ با شاگردانتان ارتباط آنلاین برقرار کنید. گزینه دیگری که در اختیار دارید، کلاس های حضوری و خصوصی است که می توانید در منزل خود یا در کلاس های اجاره ای برگزارشان کنید.

 

 7- آشپز شخصی

 

این کسب و کار ایجاب می‌کند که به صورت روزانه یا هفتگی برای ارباب رجوع خود آشپزی کنید، بنابراین  باید مهارت خوبی در آشپزی داشته باشید و از رژیم  غذایی سالم و مواد غذایی مفید برای بدن اطلاع  داشته باشید. نیاز نیست حتماً مدرک آشپزی بین المللی داشته باشید؛  اما اگر چند دوره آشپزی را در کشور خود نیز گذرانده باشید، به اعتبارتان خواهد افزود.  اگرچه شاید کمی دردسر خرید کردن و تحویل غذا به خانه مشتری را داشته باشید،  اما باید طوری برنامه ریزی کنید که  علاوه بر این مخارج،  سود خوبی هم به دست آورید.

 

8-  خدمات ترجمه

penjen Translation service

اگر زبان دومی را به خوبی صحبت می‌کنید،  می‌توانید کاری در حیطه ترجمه کتبی یا شفاهی به دست آورید.  گسترده سازی ارتباطات اجتماعی به این صنعت رونق داده است.  می توانید سرویس ترجمه شخصی خود را راه اندازی کرده و خود را به بازار،  مدارس،  بیمارستان ها،  ادارات دولتی یا مراکز همایش معرفی کنید.

منبع: مجله پنجره خلاقیت

دیدگاهتان را بنویسید